• ۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
  • کد خبر: 90026
سنگ آهن

در بورس فیوچرز دالیان چین قیمت قرارداد سپتامبر سنگ آهن در ماه جولای ۷ درصد افت داشت و ۱۰۷.۴۵ دلار هر تن شد.

به گزارش کالاخبر به نقل از فولاد ایران،در بورس سنگاپور نیز قرارداد آگوست در این مدت ۶ درصد افت داشت و ۱۰۱.۸۵ دلار هر تن ثبت شد. در واقع قیمت سنگ آهن از ماه می روند نزولی گرفته بوده و در ماه ژوئن نیز افت قیمت های نسبتا مشابه ای مشاهده شده بود.

در ماه جولای، قیمت سنگ آهن در نوسان بود. از ابتدای ماه افزایش داشته و سطح قیمت ها در دالیان به ۱۱۸.۹ دلار در هر تن و در سنگاپور به ۱۱۳.۷ دلار در هر تن رسید. قیمت به دلیل پایداری کوتاه مدت تقاضا، حمایت از عوامل بنیادی مثبت در صنعت فولاد چین، تضعیف دلار آمریکا و امیدهای بازار برای معرفی بسته های محرک اقتصادی بیشتر بازار املاک چین به حداکثر ماهانه رسید.

ولی از ۶ جولای، قیمت ها به تدریج شروع به تضعیف کردند و در پایان ماه به پایین ترین سطح از آوریل رسیدند یعنی ۹۹.۷ دلار در هر تن در بورس سنگاپور و ۱۰۵.۵ دلار در هر تن در دالیان. این روند ناشی از کاهش تولید چدن و افت بهره وری کوره های بلند و همچنین افزایش ذخایر بنادر بود. بازار با پیش بینی های سومین پلنوم چین که در ۱۵ تا ۱۸ جولای برگزار شد، کاهش یافت، دولت قرار بود مشوق های بیشتری را برای حمایت از تقاضا برای فولاد اعلام کند. فشار اضافی بر بازار ناشی از انتظارات کاهش صادرات فولاد و تولید در نیمه دوم سال به دلیل محدودیت ها بود.

قیمت‌ها پس از نشست مقامات چینی به کاهش خود ادامه دادند، زیرا فعالان بازار سیگنال‌هایی مبنی بر انگیزه‌های جدی در پس زمینه نتایج ضعیف اقتصادی احساس نکردند. علاوه بر این، عوامل بنیادی کشور برای سه ماهه دوم کمتر از حد انتظار بود که این نیز به تغییرات مثبت در بازار فولاد و مواد اولیه کمکی نکرد.

بدون بسته های محرک بیشتر، تقریبا هیچ امیدی برای بهبود بخش املاک و مستغلات و ساخت و ساز در کوتاه مدت وجود ندارد. تا زمانی که حجم مسکن فروخته نشده در سطوح بالا باقی بماند، سرمایه گذاری جدید و فعالیت های ساخت و ساز پایین خواهد ماند. پیش بینی های مختلف انتظار دارند قیمت سنگ آهن امسال بین ۹۹ تا ۱۰۰ دلار باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها